• کراتینه مو

    کراتینه کردن مو روشی درمانی برای خلاصی از دست موهای مجعد و آسیب دیده و موج دار و مشکلاتی از قبیل این دسته می‌باشد.که در نهایت موی شما به صافی با شاین و درخشندگی خواهد رسید. کراتین مو یا Keratin Treatment، یک روش صاف کردن و درمان مو است که با استفاده از کراتین (یک نوع پروتئین طبیعی) و حرارت، موهای شما را نرم، لطیف و صاف می‌کند. در این روش، کراتین به صورت مایع یا ژل به موها اعمال می‌شود و سپس با استفاده از حرارت اتو به موها تثبیت می‌شود. عملکرد کراتین برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و بستگی به نوع مو، وضعیت آن و محصولات مورد استفاده دارد.

    انواع کراتین ها:

    کراتین ها باتوجه به نوع مواد و روش اعمال آنها به دونوع کراتین گرم و کراتین سرد دسته بندی می‌شوند:

    کراتین سرد:

    در این روش از کراتین از ابزارهای گرمایشی چون اتو یا استفاده نمی‌شود و یا اگر هم استفاده شود با دمای پایین وعمل اتوکشی کم تر از حالت گرم صورت می‌گیرد یعنی تعداد دفعات کم تر. درواقع کراتین سرد یک روش است که در آن کراتین مو به وسیله اتو با دمای کمتر از ۱۰۰ درجه سانتیگراد به موها اعمال می شود. در این روش، کراتین به صورت مایع بر روی موها اعمال شده و سپس با استفاده از دمای پایین، ویا اصلا بدون اتوکشی و فقط با براشینگ کردن به موها جذب می شود. این روش باعث ایجاد لایه‌ای از کراتین درون موها می شود که به عنوان یک پوشش محافظ برای موها عمل می کند. هدف از کراتین سرد افزایش احیایی مو ها در کنار جلوه صاف و براقی موها، است البته دراین نوع کراتین مو حتما باید از نوع کراتین مخصوص سرد استفاده کرد چرا که فرمولاسیون و ترکیبات آن با بقیه کراتین ها متفاوت است. ، مرطوب کردن و تغذیه موها و حفظ سلامت موها است. در کراتین سرد میزان صافی موها به نسبت کم تر و احیای آن بیشتر است ولی میزان ماندگاری صافی واحیا بیشتر است.

    کراتین موی سرد یا گرم

    کراتین گرم :

     

    کراتینی که بیشترین حجم بازار را به خود اختصاص داده و وروش درمانی آن پر استفاده و اکثرا از کراتین گرم با میزان صافی بیشتر را ترجیح میدهند و ترجیح میدهند برای احیا موها را پروتئین تراپی کنند. در نوع گرم کراتین موها با مواد کراتینی آغشته شده وبا دفعات بالا به سیله اتو با دمای بالای 200درجه مهر موم می‌شود که تنیجه کار صافی با ماندگاری طولانی است. نکته مهمی که باید درهنگام کراتینه کردن موها در نظر داشت این است که نوع مو را تشخیص دهیم کراتین به دلیل نوع فرمولاسیونی که دارد اگر به اشتباه بروی مو زده شود میتواند منجر به ریزش آن شود.

    چه نوع مویی نیاز است کراتینه شود:

    درمان های کراتینه روی اکثر انواع مو به خوبی کار می کنند. مخصوصاً برای موهای مجعد، و زو وخشک موها را کاملا صاف می کند و درخشندگی بیشتری می بخشدموهای مجعد نور را کمتر از موهای صاف منعکس می‌کنند، بنابراین بعد از درمان کراتینه، درخشندگی بیشتری خواهند داشت همچنین کراتینه کردن مو برای موهای رنگ شده نیز سبب درخشندگی ولطافت موها وکیفیت بالایی را به موها میدهد.
    پس اگر موهای کدر و فاقد جهش دارید موهای خود را کراتینه کنید

    اگر موهایتان خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده کراتینه کردن میتواند راه حلی برای رفع این مشکل باشد.اگرموهایتان را رنگ کردید و می‌خواهید به موها براقیت و صافی بدهید تا به زیبای هرچه بیشتر موهایتان بی افزاید حتما موهای خود را کراتینه کنید

    قرنطینه کردن مو

    مواد کراتینه با توجه فرمولاسیون های متفاوت که دارند به دسته کراتین های بدون قرنطینه و با قرنطینه دسته بندی می‌شوند درواقع قرنطینه به تایم مکسی به موهاست که بعد از اعمال کراتین ویا کراتین تراپی مو نباید شسته شود یا عرق کند به طور کلی موها به هیچ عنوان نباید با آب تماسی داشته باشند
    در درمان های کراتینه با قرنطینه پیشنهادی 24 ساعت الی 72 ساعت نیاز است که موها در قرنطینه باقی بمانند تامواد کاملا به خور موها رفته این عمل باعث می‌شود که میزان ماندگاری صافی کراتینه در موها افزایش پیدا کند در صورتی که صافی به شدت در اولویت قرار بگیرد بهتر است طی سه روز قرنطینه موها هر روز موها را اتوکشی کرد که انجام چنین کاری سبب شده مواد کراتینه کاملا به موها مهر موم شده وصافی فوق العاده ای بگیرد.

    مواد کراتینه کردن مو

    هنگام خرید کراتین مو معمولا مواد کراتینه به صورت پکی عرضه می‌شوند پک های کراتین شامل شامپو که با شماره یک بر روی محصول شناسایی می‌شوند شماره دو که شامل مواد اصلی کراتین بر روی موهاست و شماره سه که ماسک تثبیت کراتینه موهاست
    البته در بازار خرید کراتین ها می‌توانید کراتین ها را به صورت تکی و یا میلی مناسب با نیازتان برای مو خریداری کنید.

     شامپو قبل کراتین یا شامپو های قلیایی محلول شماره 1

     

     

     

    شامپو های قلیایی

     

     

     

    شامپوهای قلیایی، شامپوهایی هستند که در مقایسه با شامپوهای اسیدی، دارای pH بیشتری هستند. pH بیانگر اسیدی یا قلیایی بودن یک ماده است، که در مورد شامپو به مقدار هیدروژن یون (pH) اشاره دارد. معمولا pH محلول‌های قلیایی بین 8 و 14 و pH محلول‌های اسیدی بین 0 تا 6 است.شامپوهای قلیایی، به دلیل pH بالایی که دارند، قابلیت باز کردن پوست سر را دارند و می‌توانند کثیفی‌های مو و پوست سر را بهتر از شامپوهای اسیدی حذف کنند. همچنین، این شامپوها معمولا برای موهای چرب و جوش‌دار مناسب هستند، زیرا قابلیت جذب چربی و چربی مو را دارند.البته دلیل اصلی استفاده از شامپوهای قلیایی یا شامپو های قبل کراتین این است که این شامپو ها فنس های مورا باز کرده تا مواد کراتین به خوبی جذب موها شوند به طور کلی موها شبیه پولک های ماهی هستند که در حالت عادی بسته است و با اعمال شامپو های قلیایی پولکی موها به سمت بالا باز شده وو مواد به راحتی درمو تزریق و جذب می‌شود استفاده بیش از حد از شامپوهای قلیایی می‌تواند باعث خشکی پوست سر و مو شود. این شامپوها معمولا برای استفاده روزانه مناسب نیستند و بهتر است برای استفاده هفتگی یا دو هفته‌ای یکبار باشند. همچنین، اگر موهای شما خشک و نرمال هستند، بهتر است از شامپوهای قلیایی استفاده نکنید.

    محلول های کراتینه کردن مو شماره2:

    محصولات معمولاً حاوی پروتئین کراتین و مواد معدنی مورد نیاز برای موها هستند که به موهای شما برای تغذیه و تقویت آنها، همچنین بهبود جذب رطوبت و حفظ رطوبت کمک می‌کند. برخی از محصولات کراتینه کردن مو شامل همانند فرمالدئید، کراتین، گلوترآلدئید و یا سایر مواد شیمیایی هستند که به ساختار موهای شما نفوذ کرده و باعث تغییر و صافی آن ها می‌شوند. جدیدا تولید کنندگان مطرح دنیا در زمینه کراتین اعا دارند که به جای استفاده از فرمالدئید از موم عسل برای صافی استفاده می‌کنند.

    ماسک های تثبیت بعد از کراتینه کردن مو یا محلول شماره 3

    ماسک ها به دلیل داشتن مواد ارگانیک و غنی شده با مواد آبرسانی و پروتئینی به موها به تثبیت مراقبت و تقویت،شایت موها کمک شایانی می‌ کنند در واقع برای داشتن مانداگاری بیشتر کراتین در بستر مو نیاز است که ماسک های تثبیت کننده استفاده کنید .

     

    کراتینه کردن مو در هنگام بارداری

     

    کراتینه کردن مو در دوران بارداری

     

    کراتین کردن مو، یک فرایند شیمیایی است که موهای خشک و آسیب دیده را اصلاح می کند. اما در هنگام بارداری، به دلیل تغییرات هورمونی در بدن زن، بهتر است این فرایند را انجام ندهید. در طول بارداری، بدن زن در معرض تغییرات هورمونی قرار می گیرد که می تواند باعث شکستگی موها شود. همچنین، برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در کراتین کردن مو، می توانند از طریق جذب از پوست سر به جریان خون بدن و در نهایت به جنین برسند.

    خصوصا در سه ماه اول بارداری به دلیل شکل گرفتن اجزای جنین از جمله رگ و قلب نباید هیچ گونه مواد شیمیایی وارد بدن شود  ترجیحا برای انجام کراتینه آن هم با درصد بسیار پایینی از فرمالدئید می‌توانید آن را در سه ماه دوم انجام دهید

    درکل  برای حفظ سلامتی شما و جنین، بهتر است در طول بارداری از کراتین کردن موها خودداری کنید. در صورتی که به هر دلیلی نیاز به کراتین کردن موهای خود دارید، بهتر است قبل از انجام آن، با پزشک خود مشورت کنید و از موادی که برای کراتین کردن موها استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید .

     

    آموزش کراتینه مو:

    1. در مرحله اول کراتینه کردن موها، موها را باید کاملا بشورید این کار سبب شده تا پولکی مو یا فلس موها کاملا آمادگی جذب مواد کراتین مو را داشته باشد به همین منظور موها را دوبار با شامپوهای قبل کراتین شسته شامپوهای کراتینه معمولا در هنگام خرید به صورت پک در کنار کراتین وجود دارد. درهنگام شسشتوی موها کاملا ریشه و ساقه مو را با شامپو ماساژ دهید و بعد با آب ولرم ترجیحا نزدیک به سرد آبکشی کنید . بعد از شستشو حال موها بستری کاملا مناسب برای جذب مواد کراتینه را دارند.
    2.  در مرحله دوم موهای شسته شده را با سشوار خشک کنید تکنیکی پیشنهادی ما به شما عزیزان این است که تا هفتاد درصد موها را با سشوار خشک کند بعد از سشوار کشی موها حال نم 30 درصدی که بر روی موهاست را شانه کشی کرده و به کمک سشوار پیچ تاب مو ها را گرفته و موها را یک دست و صاف کنید مطمعنا این کار سبب شده تا در مرحله بعد که تقسیم بندی موهاست کار به درستی انجام گیرد همچنین جذب مواد به صورت عادلانه در هر تار موها به صورت یکسان پخش می‌شود. 
    3. در مرحله بعد موهای بلند را با گیره تقسیم بندی کنید تقسیم بندی موها سبب شده تا با دقت و به درستی هر  بخش از موها کراتینه شود و همینطور سختی حجم زیادی از مو که قرار است موادگذاری شود به مراتب کم می‌شود. 
    4. خب به مرحله مواد گذاری بر روی موها رسیدیم  کراتین مورد استفاده خود را در یک کاسه رنگ  ریخته و با اسفاده از فرچه رنگ و یا شانه دندانه باریک بر روی مو اعمال کنید. مواد گذاری را بدین شکل انجام دهید که هر بخش از مو که تقسیم بندی کردید و با گیره جدا کردید را باز کرده و  به دسته‌های نازک تر جدا کنید حال مواد کراتینه را از فاصله دو تا سه سانتیمتری ریشه مو بر روی مو بمالید پس از آغشته کردن مواد با دست به حالت اتویی بر روی موی که مواد کراتینه بری روی آن است ماساژ دهید اینکار سبب شده تا مواد کاملا جذب تارهای مو شود نکه مثبت این کار زمانی مشخص می‌شود که موها را را برای انجام کراتین مو به دسته نازک تر تقسیم بندی کردید هرچه میزان حجم دسته از موها در هنگام اغشته کردن به کراتین کم تر باشد میزان جذب مواد بر روی مو بیشتر می‌شود. بعد از این که هر لایه از مو را مواد گذاری کردید بر روی لایه قبلی که کراتین کردید  بگذارید.
    5.  بعد از مواد گذاری کامل موها، موها را با استفاده از یک کاور پلاستیکی یا کلاه مخصوص  به مدت 30 تا 50 دقیقه با توجه به نوع و جنس مو به موها تایم مکس دهید تا مواد کاملا به لایه‌های مو نفوذ کند و بعد موها را ترجیحا با برس مخصوص کراتین  یا  شانه که فلزی نباشد شانه کنید به اصلاح سالنداران عزیز عمل براشینگ را انجام دهید این کار به وسیله یک برس کراتین  و سشوار باید بر روی تمام قسمت‌ های مو انجام شود.
    6.  بعد از اتمام براشینگ مو  نوبت به اتو کشی موها می‌رسد موها را مجدد به دسته‌های نازک تقسیم بندی کرده و اتو کشی  را انجام دهید اتو کشی کردن موها باز هم به نوع و جنس موها برمیگرد اگر موهای نازکی دارید درجه حرارت اتو را پایین تر قرار دهید. اتوکشی را تاجایی انجام دهید تا هیچ بخاری از روی موها ساطح نشود این بدان معناست که مواد  کراتین به خوبی جذب موها شده است.
    7. نکاتی  که به ماندگاری  بیشتر کراتین مو کمک می‌کند:  از کش، گیر، کلیپس، تا سه روز بعد از کراتینه کردن استفاده نکنید  همچنین از مواد ویتامینه و ماسک های مو تقویتی برای ماندگاری کراتین بر روی موها و تقویت آن استفاده کنید. 

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای