•  

    بستر سازی مو چیست

    بستر سازی مو در واقع اعمال و آمده سازی مو  قبل از انجام هرگونه مواد شیمایی چون رنگ کردن مو و یا کراتین کردن موهاست . آسیب موها اکثرا در بخش انتهای آن جای که پیوندهای ملوکولی شکل میگیرد و یا دربخش میانی یا کورتکس مو قرار دارد و منجر می‌شود تا  موها دچار خشکی و وزی ، کشسان، دمیج،  شکننده  و از بین رفتن پیوندهای گوگردی شوند. باید قبل از اعمال هرگونه مواد شیمایی بر روی موها حتما بستر سازی  بر روی مو صورت گیرد  این کار در واقع زمینه کاملی را برای احیا و بازسازی و هیدارته شدن به موها می‌دهد و سبب می‌شود موها هنگام  کراتینه کردن و یا رنگ و دکلره دچار  ریزش و آسیب  شدید قرار نگیرند.

    موهای آسیب دیده

     

    بستر سازی مو قبل از رنگساژ 

    رنگ ساز مو قطعا فرایندی به شدت تاثیر گذار بر روی موهاست ترکیب مواد شیمایی و دکلره  با درصد آمونیاک بر روی مو می‌تواند موها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و فرآیند رنگساژ زمانی دچار نگرانی خواهد شد که موهای شما زیبا رویان از قبل به شدت آسیب دیده باشد برای مثال موها اگر دچار خشکی وضعف ، موخوره، و آسیب های شدید  باشد  باید قبل از رنگساژ بستر احیا و تقویت ویادرمان برای موها انجام داد در بالا راه حل‌های حل این مشکل توضیح داده شد . انجام پروتئین تراپی پلکس و یا بوتاکس درمانی از یک ماه الی دوماه قبل از رنگ ساژ به شدت پیشنهاد می‌شوند تا مو کم تر دچار آسیب های شیمایی و خشکی شود. در این باز بهتر است مراقبت‌های  صورت گیرد تا اثرات درمانی به قوه خود باقی بماند

     در واقع، انجام مراحلی مانند تغذیه مناسب، مراقبت از مو، استفاده از محصولات مراقبتی مخصوص و اجتناب از استفاده اضافی از حرارت و مواد شیمیایی، می‌تواند به حفظ سلامت و زیبایی موها کمک کند.
     
    قبل از رنگ کردن مو، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:
     
    1. تقویت مو: استفاده از شامپوها و محصولات حاوی مواد تغذیه مانند پروتئین، ویتامین و روغن‌های مو، می‌تواند به تقویت موها و جلوگیری از خشکی و شکنندگی آنها کمک کند.
     
    2. مراقبت از پوست سر: پوست سر سالم، محیط مناسبی برای رشد موهاست. استفاده از شامپوها و محصولات مراقبتی ملایم، بهداشت مناسب پوست سر و جلوگیری از خشکی و التهاب آن، می‌تواند اهمیت بالایی در مراقبت از موها داشته باشد.
     
    3. استفاده از محصولات حفاظتی: قبل از استفاده از رنگ مو، می‌توانید از محصولات حفاظتی مانند کرم حفاظتی و روغن محافظ استفاده کنید. این محصولات می‌توانند از آسیب دیدن موها در اثر مواد شیمیایی موجود در رنگ کمک کنند.
     
    4. حداقل استفاده از حرارت: استفاده مکرر از حرارتی مانند صاف‌کردن مو با حرارت یا استفاده از دستگاه‌های حرارتی برای شکل دادن مو، می‌تواند باعث آسیب و خشکی موها شود. سعی کنید استفاده از این ابزارها را به حداقلرسانید و در صورت لزوم از محصولات حفاظتی حرارتی مانند اسپری حرارتی استفاده کنید.
     
    5. مرطوب‌کننده موها: استفاده از ماسک‌ها و نرم‌کننده‌های مو مرطوب‌کننده، می‌تواند به حفظ رطوبت موها کمک کند و آنها را نرم و لطیف نگه دارد.
     
     
     

    بستر سازی  موها چگونه انجام می‌شود؟

    همان طور که گفته شد بستر سازی موها به پروتئین مو و یا پروتئین تراپی، بوتاکس تراپی، و پلکس ها صورت میگیرد که هرکدام از این نوع درمان هم بستگی به نوع موها دارد  اگر موها دچار آسیب دیدگی  چون خشکی و وزی باشد از پروتئین تراپی و یا بوتاکس تراپی  استفاده می‌کنیم و اگر دچار آسیب شدیدی باشد پلکس ها می‌تواند چاره ای برای حل این مشکل باشد. و یا اگر موها دچار کشسان و آسیب دیدگی باشد ابتدا باید پلکس تراپی انجام شود و بعد پروتئین یا بوتاکس تراپی صورت گیرد. پروتئین کردن مو فرایند پیچیده ای ندارد شما زیبا جوان عزیز می‌توانید موهای خود را حتی در خانه نیز پروتئینه کنید در مقاله پروتئینه کردن مو و آموزش آن به این موضوع اشاره کرده ایم

    درصورت تمایل به آشنایی بیشتر راجع به بوتاکس  و یا پروتئین تراپی می‌توانید در بخش بوتاکس مو و یا پروتئین مو  مطالب ما را دنبال کنید .

    پلکس تراپی

    • مزیت پروتئین تراپی:
    1. شایت و براقیت موها
    2. ترمیم بافت مو در ناحیه کورتکس
    3. ضخامت و آبرسانی موها
    4. درمان خشکی و هیدراته شدن مو
    5. محافظت از مو در برابر آسیب های اجتماعی
    •  مزیت بوتاکس درمانی :
    1. درمان موخوره و وزی مو
    2. ترمیم بافت درساقه موها
    3. درخشندگی و شاین بالا
    4. رطوبت و آبرسانی به موها
    •  مزیت  پلکس درمانی
    1. تقویت  ریشه موها
    2. بازسازی پیوند طبیعی ملوکولی موها
    3. افزایش رشد موها
    4. ترمیم موهای آسیب دیده
    5. نرمی و لطافت بخشیدن به موها

    پلکس  تراپی چیست :

    در وقع فناوری پلکس تراپی درمانی  برای تهاجم مواد شیمیایی به موهاست  پلکس در واقع  پیوندهای که ساختار مو را تشکیل داده و دچار آسیب شدند را دوباره ترمیم و به حالت طبیعی خود باز می‌گرداند پیوندهایآسیب دیده ای که بر اثر براشینگ و اتوکشی و رنگ و گرما به وجود می‌‎آید را باز سازی می‌کند . لازم به ذکر است  برای تهیه مواد  پلکس در نظر داشته باشید که مواد  پلکس تراپی از یک شامپوی قلیایی با فرمولاسیون خاص و یک ماسک تثبیت و محلول اصلی  پلکس تشکیل شده  است

    پلکس تراپی

     

    مراحل انجام پلکس  تراپی :

    خب در ابتدا موها باید شسته شود موها به دلیل اینکه دایما در معرض آلودگی هستند باید شستشو داده شوند همچینین شامپوی شماره یک از محصولات پلکس  فنس  یا پولکی مو را باز میکند این کار به جذب حداکثری مواد  پلکس برای تریم بافت های مولکولی کم بسیار زیادی می‌کند

    در مرحله دوم  بعد ازشستشو موها  موها را خشک کرده به طوری که 90 درصد از رطبوت آن گرفته شود  ده درصد از نم باقی مانده به جذب بهتر مواد بر روی مو کمک می‌‌کند .

    مرحله سوم بعد از خشک کردن 90 درصدی موها مواد شماره 2  را به موها بزنید و و به وسیله یک کلاه پوشانده  بگذارید مواد20 تا 40 دقیقه بر روی موهایتان باقی بماند .

    و در آخر موها را شسته و بعد ماسک تثبیت کننده را بر روی موهایتان بزنید و بعد از مکث 5 دقیقه ای به موها  مو را آبکشی کنید و با سشوار با باد ملایم خشک کنید.

    نکته :  به هیچ عنوان مواد پلکس را حرارت ندهید و روی موی که آغشته به پلکس است نباید هیچ مواد دیگری زده شود.

    انجام پروتئین تراپی نیز مراحلی شبیه به پلکس دارد  راجع به  پروتئین تراپی در خانه نیز  توضیحاتی  را در مقاله پروتئین تراپی دادیم .

    نکته مهم : تمام مراحل بستر سازی موها باید به صورت سرد  انجام شود به این معنا که هیچ گونه اتو کشی و یا براشینگ سنگینی به همراه سشوار نباید صورت گیرد .

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای